Modul SIPO:
1) záložka "Export", tabulka "Položky předpisu": přidána možnost otevřít kartu zákazníka
2) záložka "Export" akce smazání předpisu typu SIPO: uživatel je informován na problémy s párováním, pokud chce uživatel smazat exportovaný SIPO předpis
3) záložka "Smlouvy", dialog na přidání/editaci smlouvy: dle typu smlouvy se aktualizuje seznam polí, která lze nastavit
Modul Platby: přidána možnost opakovaného importu SIPO plateb
Nastavením billing plánu, resp. služby zákazníka je možné ovlivnit způsob zaokrouhlení interního daňového dokladu (ne/zaokrouhlovat).
Do všech šablon daňových dokladů (faktura, zálohový doklad, opravný daňový doklad) přidány proměnné:
{TOTAL_PAYMENT_INT_TEXT} - Cena celkem k úhradě v textové podobě
{TOTAL_PAYMENT_DEC} - Desetinná část ceny celkem k úhradě v číselné podobě
Vytvořena funkcionalita, která umožňuje odlišit číselné řady dokladů per provozovatel. V případě potřeby je nutné kontaktovat support, který provede nastavení.
Na šablonách typu "Faktura" a "Opravný daňový doklad (doklady)" je rekapitulace DPH rozřazena dle sazby a tyto sazby ještě dle uplatnění reverse charge (u sazeb k reverse charge je přidáno označení **).
Do šablon dokumentů byla přidána podpora QR kódů např. pro rychlou platbu. Bližší informace naleznete v dokumentaci, kapitola "Práce s QR kódy".
Sběrný doklad předpisů můžete tisknout odděleně pro každou účetní skupinu.
Provedeno zrychlení načítání dat v tabulce "Hovory v záznamníku" (modul "Call centrum", záložka "Záznamník").
Systém Mango podporuje režim daňové povinnosti (platné pro Českou republiku). Režim přenesení daňové povinnosti je od 1.10.2016 aplikován také na poskytnutí služby elektronických komunikací na základě smluv o přístupu k sítím elektronických komunikací, nebo smluv o propojení sítí elektronických komunikací, či na základě nákupu a prodeje, resp. přeprodeje, těchto služeb, za podmínek stanovených zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů. Předmětem režimu přenesení daňové povinnosti budou dotčené služby poskytované pouze na velkoobchodní úrovni, tj. nikoli služby poskytované konečným spotřebitelům. Více informací v dokumentaci.
K položkách daňového dokladu jsme přidali proměnné pro číslo interního daňového dokladu, DÚZP a pořadové číslo opravného daňového dokladu.
V modulu Platby přidána nová akce "Hromadné přeplacení předpisu". Bližší informace v dokumentaci.
2) V modulu Platby je možné zákazníkovi nastavit příznak "Párovat na bankovní spojení" a zajistit tak automatické spárování platby. Nastavení je vhodné provést v případě, kdy se dle Vaší strategie párování (http://netbox.resal.cz/cgi-bin/foswiki/view/CibsDoc/CibsDoc05PaymentsPairingBillingChapter) nepodařilo dohledat zákazníka. Pokud má lokace nastaveno zobrazování příznaku "Párovat na bankovní spojení" (dialog na založení/editaci zákazníka), tak se u akcí "Zrušení přiřazení / přiřazení platby k zákazníkovi vybraném v modulu zákazníci." a "Přiřadit všechny označené předpisy k platbě vybrané v přehledu plateb" může zobrazovat zaškrtávátko "Přiřadit bankovní spojení zákazníkovi". Zaškrtávátko se zobrazí pokud jde o aktivního zákazníka, který nemá ještě přiřazeno bankovní spojení a stejné bankovní spojení není u jiného zákazníka. Zaškrtnutím a odesláním dialogu dojde u zákazníka k nastavení bankovního spojení a zaškrtnutí příznaku "Párovat na bankovního spojení". Při dalších platbách od zákazníka s tímto bankovním spojením bude docházet k automatickému spárování.
Doplněna dokumentace "Popis návaznosti na účetní agendu" o informaci k záznamní povinnosti. V modulu Účto, záložka Uzávěrky, tabulka Položky dokladu přidány volitelné sloupce DIČ a IČO. U typů dokumentu na sběrný doklad předpisů (modul Šablony) je možné přidat proměnné DIC a ICO.
Na Kartě zákazníka, záložce SIP, tabulce Hlasové služby se přidal sloupec "Cena v. m.", který udává informaci o čerpané ceně z volných minut u služby zákazníka za vybrané období (uvádí se až po provedení uzávěrky). Údaj byl přidán pro lepší identifikaci výsledné ceny. Dále v tabulkách "Hlasové služby" a "Seznam hovorů zákazníka" došlo u sloupců s cenou k upřesnění nápověd [jestli jsou v ceně promítnuty volné minuty a že cena zohledňuje nastavení dle definice služby (výpočet ceny s/bez DPH)].
Rozšířena informace o závislostech u hlavních parametrů produktů a služeb (modul Produkty/služby). Dozvíte se, jak docílit přidání závislého parametru (jaká hodnota musí být nastavena u hlavního parametru, aby bylo možné závislé parametry přidat).
Systém nově umí automatický import bankovních výpisů z FIO banky. Využíváme k tomu, API, které banka nabízí.
V modulu Pohledávky se upravil filtr "Způsob účtování". Zákazníci s "aktivní periodickou nulovou službou" byly dosud filtrováni volbou "Neúčtovaní", nově jsou filtrování naopak volbou "Účtovaní".
V modulu Šablony, záložka Automatický výběr bylo vytvořeno nové pravidlo pro šablony typu Faktura. Nové pravidlo vybírá dle billing plánu. Na faktuře se zkontrolují všechny služby, jejich BP a dle první vyhovující podmínky systém zvolí šablonu. Dále byla do modulu Expedice dokumentů doplněna informace zda expedice proběhla ručním nebo automatickým výběrem. V případě automatického výběru pak ještě informace za jakých podmínek.
Ve smluvních dokumentech a montážních listech se zobrazují služby podle jejich platnosti. Nově se dle datumu platnosti smluvních dokumentů/montážních listů rozhoduje i o jednorázových službách. Pokud začaly před datem smlouvy/montážního listu a neskončily, nebo skončily až po datu smlouvy/montážního listu, tak se na smluvních dokumentech a montážních listech zobrazují. Jelikož jednorázové služby nemají datum ukončení, k zobrazení dojde od počátku jednorázové služby až do konce měsíce.
Modul Wizard (platí pro lokace, které používají procesy): Při provádění operací se službami a obecně při plánování poruch a ostatních požadavků došlo ke zrychlení vytváření procesů.
Provedli jsme optimalizaci zrychlení aktualizace faktur cca o 1/3, změny se projeví při jakékoli akci vyvolávající aktualizaci faktur, např. při ukončení služby.
Zapojením bázové služby nyní bude zapojovat i všechny závislé služby navázané na danou bázovou službu.
Účetní souvztažnosti je nyní možné generovat i pro období, pro které je vygenerovaná, ale nepotvrzená uzávěrka. Tyto souvztažnosti se nyní musí potvrzovat podobně jako uzávěrky. Smazáním nepotvrzené uzávěrky dojde i ke smazání vygenerované odpovídající souvztažnosti.
Účetní souvztažnosti je nyní možné generovat i pro období, pro které je vygenerovaná, ale nepotvrzená uzávěrka. Tyto souvztažnosti se nyní musí potvrzovat podobně jako uzávěrky. Smazáním nepotvrzené uzávěrky dojde i ke smazání vygenerované odpovídající souvztažnosti.
U zařízení třídy Set-Top BOX, se opakované odeslání požadavku na spárování, posílá novou akcí s názvem "Opakované odeslání požadavku na spárování třídy Set-top BOX". Původní možnost odebrání datumu z pole "Datum spárování" v dialogu na založení/editaci zařízení bylo odebráno.
Do modulu Seznam zákazníků jsme přidali sloupec i filtr "Dní offline", pomocí kterého je možné zobrazovat a filtrovat zákazníky dle počtu dní offline (použitelné v případě billingu Úhrada služeb předplatným uniCredit dle splatnosti předpisu).
Přidali jsme nové typy číslování smluvních dokumentů. Číselná řada smluvního dokumentu per zákazník, typ smluvního dokumentu a typ dokumentu, dále číselná řada per lokaci a typ dokumentu.
U jednotek lze formou parametru evidovat majitele bytu. Tento údaj se pak zobrazuje v modulu Wizard v seznamu dohledaných jednotek. Tento parametr lze využít i u neobsazených jednotek pro snadnější identifikaci volné jednotky.
Do modulu Interní doklady přidán filtr "Plátce DPH", který zobrazí interní doklady zákazníků označených jako právnická osoba/fyzická osoba s DIČ. Filtr lze využít v Česku pro provedení expedice opravných daňových dokladů (ODD) plátcům DPH, po kterých je požadováno potvrzení přijetí ODD.
Pokud používáte billing Úhrada služeb předplatným uniCredit dle splatnosti předpisu, máte nyní možnost opakovaně měnit periodu služby ve stejném období.