Systém umožňuje posílat notifikační e-maily v případech, kdy si koncový zákazník přes STB aktivuje/deaktivuje kanál (zavislá služba třídy IPTV pod bázovou a zařazené v určité skupině) nebo 5 dní před koncem měsíce a to pouze pouze v úterý, středa, čtvrtek. Pokud 5-tý den připadne na Po, Pá, So, Ne nebo státem uznaný svátek, tak se notifikace přesouvá na nejbližší povolený den dopředu. Například 5 dní před koncem měsíce je pondělí, email se odešle dříve, ve čtvrtek. V notifikacích lze definovat programové tipy, viz parametry služeb s IPTV složkou (Kódovaná TV, IPTV, Triple Play, Dual Play): "Programový tip pro daný kanál" a "Programové tipy pro příbuzné kanály".
Doplnili jsme kontrolu napárovaného uniCreditu při změně, ručním blokování, ukončení a přechodu služby. Zároveň doplněn posun expirace při ručním odblokování služby v případě billing plánu Předplatné uniCredit.
Systém nově podporuje generování výzev k úhradě "n" dní před splatností předpisu. Generování se provádí pouze na neuhrazené předpisy. Lze využít pro připomenutí koncovým zákazníkům, že se blíží splatnost faktury. Pro nastavení kontaktute support s údajem, pro jaké billing plány se má podpora zapnout, jaká má být nastavena hodnota n dní před splatností a na jakou e-mailovou adresu má být zaslána notifikace s výsledkem.
U všech typů zákazníků jsme položku IČO nastavili jako nepovinnou.
Do modulu Události byl nově přidán filtr Skupina zákazníků.
Pro služby byla přidána nová návaznost "Návazné volitelné služby zdarma", která umožňuje, aby si zákazník vybral až "n" služeb, které bude mít zdarma (další budou zpoplatněny podle ceníku). Vhodné pro použití u tv balíčků.
CIBS nabízí více možností práce s výchozím billing plánem zákazníka a s billing plánem služby.
1. V dialogu na přechod služby (karta zákazníka, WIZARD) přidáno nad pole "Billing plán" informační pole "Billing plán původní služby" se zobrazením billing plánu z původní služby a pokud je u nové služby nastaven jiný, hodnota textu je červeně obarvena. Uživatel má vždy přehled, jaký billing plán byl u předchozí služby a bude upozorněn, kdyby docházelo ke změně.
2. V dialogu na přechod, změnu a aktivaci služby (karta zákazníka, WIZARD) přidáno pod pole "Billing plán" informační pole "Výchozí billing plán zák." pro zobrazení výchozího billing plánu zákazníka a pokud je u nové služby nastaven jiný, hodnota textu je červeně obarvena. Uživatel má vždy přehled, jaký je výchozí billing plán zákazníka a je upozorněn, kdyby docházelo ke změně.
3. V dialogu na přechod, změnu a aktivaci služby (karta zákazníka, WIZARD) přidán pod pole "Výchozí billing plán zák." příznak "Změnit výchozí BP zák." sloužící pro změnu výchozího billing plánu (Zobrazuje se jen v případě, že zvolený BP je odlišný od výchozího BP zákazníka). Ve výchozím stavu není příznak zaškrtnut, kurzorová nápověda "Zaškrtnutím bude nastaven výchozí billing plán zákazníka podle pole "Billing plán". Změna bude provedena okamžitě.". Uživatel má možnost nastavit aktuální výchozí billing plán zákazníka, podle billing plánu služby.
4. Rozšířeny informace v souhrnu změn služeb v modulu Wizard o billing plán. Billing plán se zobrazuje v závorce za názvem služby pouze u bázových služeb (u závislých služeb se přebírá billing plán zpravidla z bázové, pokud nemá závislá služba nastavený nucený billing plán).
Zajištěna podpora OTT (mobilních) zařízení pro IPTV služby na platformě nangu.tv, více ZDE
V CIBS implementováno SOAP rozhraní IPEX pro stahování záznamů o uskutečněných hovorech/o sms/přenesených datech.
V rámci upomínacího procesu se do každé nové upomínky zařadí všechny neuhrazené pohledávky po splatnosti, nikoliv jen nezaplacené předpisy, které byly v předchozí upomínce.
Provedena úprava, která zajistí zobrazení slevy ve smluvním dokumentu i v případě, kdy nastavíme datum vytvoření dokumentu do budoucna. Dosud se sleva v dokumentu zobrazila pouze pokud byla platná v okamžiku nastaveného data vytvoření smluvního dokumentu.
Systém podporuje automatické provádění generování a potvrzování uzávěrek sběrných dokladů předpisů a plateb (modul Účto). Definici automatizace si můžete sami kompletně nastavit.
Více informací:
http://netbox.resal.cz/cgi-bin/foswiki/view/CibsDoc/CibsDocHowToPayments
http://netbox.resal.cz/cgi-bin/foswiki/view/CibsDoc/CibsDocHowToAccountancy
Upravena kontrola, zda-li se jedná o kreditní či debetní platbu ve formátu elektronických výpisů ACE. Debetní platby, které jsou obsaženy v bankovním výpisu jsou importovány do CIBS jako záporné.
Pro úhradu služeb předplatným uniCredit dle splatnosti předpisu lze nově tyto služby v průběhu zaplacené periody ukončit. Více zde
Rozšířeno vyhledávání zákazníků tak, že nyní lze vyhledávat dle několika kritérií (Jméno/příjmení/firma, ID zákazníka, číslo smlouvy) a to ve všech místech, kde se vyhledávání zákazníka používá (koncová zařízení, připomínky, správa grafiky, servisní procesy, poptávky, kontakty, provozovny, objednávky, nabídky, karta zákazníka, wizard, platby). Zároveň provedena optimalizace rychlosti vyhledávání.
Modul 'Seznam zákazníků', tabulka 'Seznam zákazníků'. Vytvořen volitelný sloupec, filtr 'Saldo' reprezentující saldo zákazníka po splatnosti (dluh).
Rozšířena funkce CALL CENTRA o možnost přepojovat odchozí hovory na jiné fronty (přepojování bylo doposud možné pouze u příchozích hovorů - ze strany koncového zákazníka).
Při zneaktivnění zákazníka je kontrolován stav zůstatku na službě uniCredit. Pokud je na službě uniCredit nějaký zůstatek, nelze zákazníka zneaktivnit.
Přidány volitelné sloupce Platnost od a Platnost do v modulech:
- Karta zákazníka, záložka uniCredit, tabulka Historie uniCredit
- Karta zákazníka, záložka Saldo, tabulka Předpis plateb a úhrady
- Karta zákazníka, záložka Předpisy, tabulka Předpis plateb pro produkty a služby
- Interní daňové doklady, tabulka Interní daňové doklady
Hodnoty v těchto sloupcích se zobrazují pouze u předpisů typu Služba
CIBS pro platební údaje podporuje evidenci IBAN a provádí dle toho i párování plateb (pokud bankovní výpis podporuje uvádění IBAN v položkách předpisů). Dále je možné zobrazovat IBAN a BIC kód banky na šablonách dokumentů. Více informací v rozcestníku.
U definice slevových kampaní byla rozšířena podmínka "Uzavření smlouvy na dobu určitou" o parametr "Závazek", který určuje hodnotu v měsících, na kterou se má aplikovat slevová kampaň. Při nezadání hodnoty se sleva aplikuje při jakémkoliv smluvním závazku. V souvislosti s nastavením pole "Čas. om." je možné platnost slevy omezit.
Pro SK lokace je možné nastavit způsob zaokrouhlování při výpočtu daně na 4 desetinná místa.
V modulu 'Účto', záložka 'Pohledávky', tabulka 'Pohledávky zákazníka' vytvořen volitelný sloupec, filtr číslo dokladu.
Pro billing formou úhrady služeb předplatným uniCredit dle splatnosti předpisu jsme přidali tlačítko, pomocí kterého lze ručně spustit kontrolu kreditu včetně jeho napárování na předpis, nebo případné zablokování služeb k aktuálnímu dni.
Import bankovních výpisů ve formátu MT940 (Tatrabanka) jsme doplnili o identifikaci plateb kartou.
V modulu "Koncová zařízení" byl přidán volitelný sloupec/filtr "Sér. číslo STB". Pro šablonu typu "Smlouva" byla přidána v blocích TECH_SERVICES, SERVICES>SERVICE_NODES a NODES proměnná s názvem "STB_SN", popis: Koncové zařízení IPTV STB - parametr Sériové číslo. Příklad: M91339EG1517.
Systém billingu v CIBSu byl nově rozšířen o úhradu služeb předplatným uniCredit dle splatnosti předpisu. Popis najdete v dokumentaci ZDE
Vytvořeno nastavení, které umožní per lokace zapnout / vypnout vytváření objednávek na základě práce s wizardem. Vypnutí je vhodné v lokacích, které používají více provozovatelů a které nepotřebují vytvářet nad objednávkami další statistiky.
Byly přidány nové způsoby výpočtu DPH, využitelné pro lokace mimo ČR. Dokumentace ZDE
Plánování úkolů se nyní i při hromadném blokování/odblokování/ukončení řídí právem MAINTENANCE_LIST.DISALLOW_JOB.DAY (termínové posuny).
Je-li možné operaci provést pomocí automaticky zpracovaných úkolů (externím systémem), plánuje se stejně jako nyní, tedy ihned.
Pokud má danou úlohu řešit lidský technik, pak se přihlíží na nastavení MAINTENANCE_LIST.DISALLOW_JOB.DAY.
Vytvořena funkcionalita, která umožňuje omezit u hlasové služby do kterých zemí lze s touto službou volat. Bližší informace v dokumentaci ZDE
kapitola: Povolený mezinárodní prefix pro odchozí hovory (enabled_international_prefix)
Rozšířena možnost filtru 'Rok' nově o možnosti zadat >= nebo <=. Původní hodnoty byly =, !=. Změna se týká všech tabulek, které tento filtr obsahují. Např. modul 'Platby', záložka 'Párování', tabulka 'Předpis plateb'.
V rámci plánování vymáhacího procesu je možné plánovat více úkolů "Generování 1. upomínky" pro podstav "Generování 1. upomínky" s vazbou na dávku a následné automatické zpracování (dokončování jen těch provedených úkolů). Využívá se například pro postupné zahrnování zákazníků do dávek kvůli odlehčení call centru při řešení pohledávek (následně po expedici všech úkolů se už pracuje s celou množinou zákazníků ze všech úkolů současně).
Modul 'Interní doklady', akce 'Vytvoření opravného daňového dokladu'. Nově je možné prostřednictvím nastavení, které zajišťuje support nastavit text, který bude automaticky vyplněn v poznámce. Text je samozřejmě možné změnit, jde o ulehčení práce operátorovi s automatickým předvyplněním. Bližší info v dokumentaci.
CIBS podporuje službu HBO GO http://www.hbogo.cz (CZ i SK) viz info zde
Pro GSM služby byla zavedena restrikce parametru m_voiceMail/pin (Hlasová schránka – PIN). V případě nesprávného formátu systém pod výrazem "Chybný PIN" oznámí hlášku: PIN pro hlasovou schránku musí být v délce 4-6 číslic a nesmí mít 4-6 stejných po sobě jdoucích čísel, 1234, 123456, 654321, 4321 apod.
Vytvořeny nové proměnné pro práci se slevami + blok v němž se dají použít, pro šablonu typu smlouva.
U každého operátora je nyní možné zadávat více, než-li 1 emailovou adresu. Jednotlivé emaily je potřeba oddělovat čárkou a mezerou. V případě všech operací, kdy dosud odcházel email na jednu adresu, která byla uvedena u operátora (např. založení servisního procesu), nyní bude email odeslán na všechny adresy, které budou u operátora uvedeny.
Pro definici billing plánu byla vytvořena nová volba '2NEXT' pro BP_COLLECTION_DATE a BP_VAR_COLLECTION_DATE, která znamená, že při generování SIPO/INKASO zahrne do předpisu variabilní částky 2 měsíce zpětně (př. SIPO generované do 25.ledna na data pro únor zahrne i varibilní částky (data, gsm, voip, vod) za prosinec.
V modulu 'Účto' byla vytvořena nová záložka 'Kontrolní výkaz', která má uplatnění pouze pro slovenské lokace kde SK parlament schválil změny týkající se odevzdání hlášení o DPH. Bližší info v dokumentaci.
V Opcare - karta zákazníka > GSM, modul GSM > Přehled a v SelfCare > GSM služby > Přehled GSM služeb se zobrazuje údaj o volných minutách a volných SMS v rámci aktuálního období služby. Data jsou aktualizována dle stažených CDR záznamů v intervalu 30-ti minut.
S účinností od 8.8.2013 došlo novelou zákona o elektronických komunikacích (zak.č. 214/2013 Sb.) ke změně podmínek pro výpočet smluvních pokut – lze naúčtovat smluvní pokutu pouze do výše jedné pětiny ceny služby. Smluvní poplatek nárokovaný do 7.8.2013 včetně je v plné výši, nárokovaný od 8.8.2013 bude 20% z ceny služby. Tuto výchozí maximální hodnotu lze změnit v rozmezí 1 - 20%. Více informací zde
V OpCare (modul GSM) i SelfCare (záložka GSM služby) byla rozšířena funkce GSM služeb o podrobnější třídění záznamů hovorů, sms a dat. Filtr se jmenuje "Druh *". Byla přidána kontrola při provádění uzávěrky, pokud nedošlo k nacenění služeb.
U nabídek a objednávek je nova volba "Skrýt ceny jednotlivých položek", která zajistí, že koncový zákazník nedostane informaci o položkových cenách, pouze o ceně celkové.
V modulu Události & alerting > Surové události pro třídu zařízení SIM je k dispozici seznam EDR surových událostí, které lze dále notifikovat. Více zde