Volba vytvoření dobropisu při ukončování/změně služeb zákazníkovi

24.5.2017 verze 4.2.13

Nově je možné, při ukončování nebo změně služeb zákazníkovi, manuálně zvolit vytvoření dobropisu namísto storna faktury, která byla dříve na danou službu a období vytvořena.


Mango se stará o vytváření opravných daňových dokladů na doklady v uzavřeném období automaticky. Nyní je navíc možné při ukončování nebo změnách služeb zákazníkovi zvolit možnost vytvoření opravného daňového dokladu a to tehdy, pokud byla zákazníkovi již vystavena faktura, která ale není v uzavřeném období. Dosud bylo možné takovou fakturu pouze automaticky stornovat. V případě předčasného ukončení nebo změny služby zákazníka má nyní operátor na výběr storno faktury, nebo vytvoření opravného daňového dokladu na zbývají část období.

Příklad
Existuje např. roční předpis na službu ve výši 6000,- Kč bez DPH, je vyfakturován i uhrazen a zákazník chce změnu služby. Provozovatel potřebuje ukončit službu v polovině roku a vystavit opravný daňový doklad (například dobropis). Pokud předpis NENÍ v uzávěrce, tak byla dosud jediná možnost - storno faktury. Pokud předpis JE v uzávěrce, tak systém automaticky vytvoří opravný daňový doklad na 3000,- Kč bez DPH. Nyní si provozovatel při ukončování služby, kdy předpis není v uzávěrce může zvolit, zda fakturu stornuje nebo zda systém vytvoří opravný daňový doklad na 3000,- Kč bez DPH.

Číslo úkolu: #13956