Zahrnujete předpisy ukončených/zablokovaných služeb do SIPO předpisu a máte vysoké procento těch, které Vám už zákazník neuhradí, protože nemá aktivní služby (jsou zablokované nebo ukončené)? Nově je možné si nechat nastavit, aby se od ukončené/zablokované služby nezahrnoval dluh do SIPO předpisu. Případně aby se dluh zahrnoval pouze v situaci, kdy má zákazník jinou a aktivní službu co jde do SIPA. Stejný způsob nastavení lze aplikovat i na inkaso.
V modulech, které obsahují více filtrů, došlo ke změně zobrazování filtrů. Místo řádkového seznamu jsou tématicky seřazeny do sloupců.
Systém podporuje seskupování sloupců do skupin. Skupiny lze ovládat v nabídce seznamu sloupců (všechny sloupce skupiny lze naráz skrýt a je také možné skupinu filtrovat).
Dále jsou skupiny sloupců zobrazeny v menu pro výběr zobrazených sloupců tabulky. Sloupce nepřiřazené skupinám se zobrazí jako nyní, skupina se zobrazí se šedým podbarvením (sloupce do ní přiřazené jsou zobrazeny za touto skupinou a jsou odsazeny vpravo). I zde lze ovládat zobrazení všech sloupců skupiny.
V modulu Účto, záložka Souvztažnosti lze zjistit, kolik plateb kartou bylo v daném období provedeno a kolik plateb ještě nebylo zaúčtováno.
Vytvořeno nové právo WIZARD_UDS.USER_LIST.ACTIVATE, které umožní provést aktivaci neaktivního zákazníka pouze operátorovi s tímto právem.
V Selfcare rozšířena tabulka Služeb o možnost filtrovat pouze nezaplacené předpisy.
Zahrnujete předpisy ukončených/zablokovaných služeb do SIPO předpisu a máte vysoké procento těch, které Vám už zákazník neuhradí, protože nemá aktivní služby (jsou zablokované nebo ukončené)? Můžete si nově od supportu nechat nastavit, aby se ukončená/zablokovaná služba, na které je dluh za předchozí období, nezahrnoval tento dluh do SIPO předpisu. Případně aby se dluh zahrnoval pouze v případě, že má zákazník jinou a aktivní službu co jde do SIPO. Stejný způsob nastavení lze aplikovat i na inkaso.
Modul Upomínky obsahuje nový filtr "Vymáhací proces", který zobrazuje upomínky podle stavu ve vymáhacím procesu (Ve vymáhacím procesu = pouze upomínky v neukončeném vymáhacím procesu, za kterého se upomínka generovala. Bez vymáhacího procesu = vymáhací proces je ukončený nebo upomínka vůbec nebyla ve vymáhacím procesu.).
V modulu Interní doklady, u opravného daňového dokladu (ODD) je možné uvést datum, které slouží jako potvrzení přijetí ODD ze strany zákazníka. Tento datum se promítne do daňové evidence.
Bližší informace naleznete zde
S účinností od 1. 1. 2016 vzniká plátcům daně z přidané hodnoty zákonná povinnost podávat tzv. kontrolní hlášení.
Systém CIBS je na tuto změnu připraven, podrobnosti naleznete zde
Popis hlavních změn platné od 1.1.2016
Kontrolní hlášení vychází z evidence pro účely daně přidané hodnoty, kterou musí plátce daně vést již v současnosti podle ustanovení § 100 a § 100a zákona o DPH.
Od 1. ledna 2016 se ruší povinnost podávat výpis z evidence pro účely daně z přidané hodnoty ve vztahu k režimu přenesení daňové povinnosti podle ustanovení § 92a a zákona o DPH.
Hlášení musí podat:
- Osoby registrované v ČR jako plátci daně, které mají ve sledovaném období povinnost přiznat daň.
Hlášení nepodávají:
- Neplátci DPH
- Identifikované osoby
- Plátci DPH bez daňového plnění
- Plátci DPH uskutečňující jen osvobozená plnění bez nároku na odpočet daně
Sledované období:
- U právnických osob je vždy měsíc.
- U fyzických osob se řídí podle zdaňovacího období pro účely podání daňového přiznání.
Termín podání:
Hlášení podáváte 25. den po sledovaném období.
Kontrolní hlášení můžete podat jen elektronicky na elektronickou adresu podatelny správce daně.
Pokuty spojené s kontrolním hlášením:
1 000 Kč při dodatečném podání po stanovené lhůtě bez vyzvání správce daně
10 000 Kč při podání v náhradní lhůtě po vyzvání správcem daně
30 000 Kč při nepodání následného kontrolního hlášení po výzvě správce daně k úpravám
50 000 Kč při nepodání řádného kontrolního hlášení a nedodání hlášení ani v náhradní lhůtě
Až 50 000 Kč při neodstranění pochybností v hlášení po výzvě správce daně
Až 500 000 Kč při ztěžování nebo maření správy daní nepodáním kontrolního hlášení
Bližší informace naleznete zde