Co je Mango ISP?
CRM - evidencezákazníků a komunikace s nimi- Libovolná tvorba a konfigurace
služeb pro prodej - Podpora služeb
Internet, (IP)TV, VoIP, GSM a dalších - Podpora
bytových jednotek a propojení sRUIAN - Dokumenty s
tiskovými šablonami , expedice dokumentů - Široce definovatelné
způsoby zpoplatnění služeb - Podpora
postpaid i prepaid režimu zpoplatnění - Daňové doklady a
fakturace ,EET ,vymáhání pohledávek - Zaznamenání
všech aktivit k zákazníkovi i službám do historie Portál pro zákazníky pro informace, změny služeb a další procesy- Sumarizovaná data pro triviální zaúčtování
přímo do účetnictví
- Evidence
POPů, zařízení i sítí různých technologiích - Vazba koncových
CPE zařízení na služby zákazníků - Sledování a řízení
pohybu zařízení Provisioning (DHCP, TFTP, Radius, Telnet/SSH, ...)- Možnost outsourcingu
hraničního routeru Data retention pomocí protokolu NetflowMonitoring zařízení přes ICMP a SNMP, online i grafy- Vyhodnocování
událostí (ICMP / SNMP / Trap / Syslog) VoIP - řízení i sběr záznamů o volání- Podpora
IPTV systémů třetích stran
- Kompletní integrované
Call centrum ISP Hotline - možnost outsourcingu hotlineHromadná komunikace se zákazníky (maily i SMS)- Využití
portálu pro zákazníky pro zpracováníjejich požadavků
Řízení a modelování libovolných procesů- Typické zpracování
Servisních incidenčních procesů ERP - řízení techniků i jiných zdrojů- Systém odpovědností a priorit,
každý hned vidí co má dělat Evidence a monitoring práce všech pracovníkůČasové i kapacitní kalendáře techniků (zdrojů)- Zajištěni procesů pro
ochranu osobních údajů (GDPR)
Chcete se dozvědět více?

Vlastnosti a funkce Mango ISP
Modulární systém
Na počátku si vystačíte s
Mango ISP IS
Funkce informačního systému můžete využívat ve dvou verzich. Verze FULL je určena po většinu TELKO společností, cenově zvýhodněná verze BASIC pak většinou pro začínající nebo velmi malé společnosti.
Funkcionalita | FULL | BASIC |
---|---|---|
Evidence zákazníků, bytových jednotek, služeb a zařízení | ![]() | ![]() |
Řízení sítí a provisioning zařízení | ![]() | ![]() |
Billing služeb, POSTPAID i PREPAID | ![]() | ![]() |
Zákaznická zóna se samoobsluhou | ![]() | ![]() |
Generování smluvních dokumentů, tvorba tiskových šablon | ![]() | ![]() |
Procesy pro zapojování služeb, zpracování poruch a další | ![]() | ![]() |
Geografické oblasti | ![]() | ![]() |
Evidence kontaktů, provozoven a POPů a připomínek zákazníků | ![]() | ![]() |
Vlastní parametry zákazníků a provozoven | ![]() | ![]() |
Konfigurace a správa zákaznické zóny | ![]() | ![]() |
Objednávky, expedice, nabídky, poptávky | ![]() | ![]() |
Platby SIPO | ![]() | ![]() |
Zařízení - sklady, události, shaping | ![]() | ![]() |
Administrace procesního systému, evidence práce | ![]() | ![]() |
Přečtěte si podrobněji, jaká agenda lze pomocí Mango ISP řešit nebo také více o billingu zákazníků v Mango ISP.
Mango Network Services
Zkráceně říkáme

Zde např. hraniční router Mango RM a agregační switch Cisco 2960G.
Zde např. GPON OLT MA5680T.
Zde např. ONT HG8310.
Koncepce řízení sítě a provisioningu zařízení funguje tak, že v Mango ISP nastavujete u zařízení v síti jejich vlastnosti, používáte tak stejný nástroj pro jejich ovládání pro všechny různé technologie. Zároveň nastavujete služby u zákazníků a jejich vazbu na konkrétní koncová zařízení (CPE) v síti. Mango Network Services se pak stará o to, aby se potřebná nastavení provedla přímo na zařízeních, k tomu má k dispozici spoustu technologií.
Preferovaným způsobem řízení a konfigurace zařízení je zejména
Díky tomuto modelu je dnes Mango ISP schopno jednotně řídit sítě na technologich
Mango NS podporuje a poskytuje:
- VPN (více typů)
- DHCP (s option 82)
- Radius
- Chatscripty (ovladače)
- SNMP
- SSH / Telnet
- TFTP (config souubory)
- SSH Network Export
- a další
V článku Řízení sítí jako služba naleznete další informace.
Mango Monitoring
Mango Monitoring sbírá z několika zdrojů důležité hodnoty ze všech zařízení v sítí, zaznamenává je do grafů, poskytuje online monitoring vybraných zařízení a provádí zejména vyhodnocení měření tak, aby byl k dispozici včas přehled o incidentech, ať jde o prostý výpadek zařízení až po složitější situace, jako třeba přetížení zařízení. Hodnoty a události jsou uloženy 3 měsíce pro další použití, jde o tzv. Surové události. Pomocí filtrů událostí lze definovat, keré události nastavují příslušná zařízení do stavu chyby, nebo varování a zpět. Pravidla filtrů mohou být velmi komplexní, například můžete sledovat, že Vám v části sítě klesne veličina poměru signál/šum pod určitou hodnotu apod. U výpadků Mango Monitoring vyhodnocuje také to, aby byl ve stavu chyby nefunkční agregační router a nikoliv všechna zařízení, která jsou na něm závislá. Samozřejmostí jsou i mailová a SMS upozorňování. Bližší info najdete v galerii.

Typy a zdroje monitorování
SNMP a ICMP Monitoring
Jde o pravidelné dotazování na parametry zařízení pomocí SNMP a dotazování na dostupnost zařízení pompcí ICMP. Tento monitoring pak generuje mj. grafy hodnot a je odpovědný za informace o výpadcích zařízení. Právě informace o výpadcích a dále pak samotné naměřené hodnoty jsou dva zdroje událostí pro systém alertingu.SNMP Trapping
Mango Monitoring obsahuje SNMP Trap server, SNMP zprávy odesílané ze zařízení jsou dalším zdrojem událostí.Syslog
Vestavěný Syslog server sbirá tento typ událostí, jde o čtvrtý zdroj událostí.Uživatelské události
SOAP rozhraní Mango ISP obsahuje funkci pro vygenerování udalosti pro monitoring z externích systémů, i toto je zdroj události.
Netflow a data retention
Mango Monitoring nabízí funkci Netflow collector serveru. Sbírá informace o spojeních z celé sítě a ukládá je po dobu 6 měsíců do úložiště spolu s informacemi o přiřazených IP adresách zákazníků. V systému jsou pak k dispozici funkce pro vyhledávání těcho spojení na základě žádostí od oprávněných úřadů. Součástí služby je samozřejmě i potřebná kapacita úložiště. Tato funkce Mango Data Retention spolu s volitelným využitím Mango RM (Mango Routermanager - hraniční router, který může být dodán jako součást celého řešení) pak také umožňuje naprosto exaktní automatické přiřazování spojení k uživatelům v prostředí překládaných adres (NAT), což není u spousty konkurenčních řešení pro Data Retention samozřejmostí.
Mango Call Centrum
Mango ISP Vám může poskytnout nástroj pro Vaše vlastní call centrum -
IVR
Hlasový rozcestník, záznamníky, podmíněné chování, identifikace zákazníka, souhlasy s nahráváním hovorů, ...Řízení hovorů
Jedna či více front hovorů, přepojování hovorů mezi skupinami, volání zpět, řešení zmeškaných hovorů, ...Zpracování hovorů
Evidence a zobrazování manuálů pro operátory, nalezení volajícího, formulář pro rychlé zpracování hovoru a další...
Pro další informace o call centru a také o službě ISP Hotline se podívejte do článku Zákaznická linka s Mango ISP?
A mnohem více :-)
Díky tomu, že v Mango ISP lze využít v rámci implementace i ostatních částí a moduly systému Mango, jsou Vaše možnosti téměř neomezené. Zejména můžete využít procesního řízení v Mango, které je obecně popsáno v článku o Mango Control.